Vesi 27.5 õhk 25.9. Tuul 21 pluss miinus 4 kn. Puhanguti 36kn. Sajab ja marutab ning keerutab tuult – track on nagu joodiku rada. 90nm to go.
Groot teises rehvis, täis foka liblikas mis küll korra tuli maha korjata. Poole päeva pealt võiks hakata maad nägema. Valges siiski finishisse ei saa, kuigi laseme pilve all 10-12kn minna. Enamasti siiski tönkame aeglaselt.
Tund kella keeramist jällegi, ajavahe nüüd kuus tundi. Ehk õhtusöök on meil eesti aja järgi 0200.
Öösel üks jaht oli saanud 45kn tuult ja ühel pan-pan-pan – rooli rike mille nad küll ise korda said
Päeval täispurjes kuna vana tuttav Havanna lähenes tagant ja teine vana tuttav Piccolo ka kiskus ettepoole. Niisiis lõpus läks ikka andmiseks. Oxley’d siiski enam välja ei võta, ilmateade on nagu on ja kl 1600 saare nuka pöördesse 30nm. Aga mida ei ole on saar, 700m mäed võiks 60-65nm pealt näha olla aga vinetab ja ei ole tuhkagi.
Kana lendas ringi. Maa lähedal.


Ja lõpuks enne loojangut tuli Santa Lucia nähtavale


Sadamas. Sumiseme.
436,5 tundi ehk 18 päeva ja 4.5 tundi ning 2794nm finishisse. Meil oli siin omaveheline ennustusvõistlus ja keegi ei arvanud et ideaaldistantsist 2700nm on võimalik nii lähedale sõita. Võitjad eelnevatel aastatel reeglina tegid 3200nm.
Jeee. Piccolole tegime 1.5 minutiga ära ja Havanna jäi kauemaks kohmitsema. Ilmselt ajas oma spinni maha ja vahetasid purjesid. Käis sõge tagajamine, konkurentide tuled hõõgusid öös tagapool, viis minutit lahutas kolme kohta üldises edetabelis mitme tuhande miiliga sõidus. Me aga tulistasime täispurjes ümber saarenuka, kusjuures pool tundi oli tuule suund eksihalsi jaoks täitsa tõenäoline. Kruttis tuult ka. Tuult 18-24kn, ajas ka vihma, laine ajas üles avamere lainest 30 meetri peal. Aga läks õnneks. Piccolo ja Havanna jäid omavahel võistlema. See öine finish oli ikka täitsa äge.

Piccolo, varemalt kui meist peaaegu mööda sõitis ja raadio teel ühendust võttis, arvas et kahtlustab et me oleme kiiremad. Olemegi.
Sadamas tervitati kärutäie rummi punshiga ja kaptenile rumm ja komplekt igast kraami.
Ametlikud tulemised veel tulevad, meil on kümmekond mootoritundi, kuidas teised deklareerivad võib asja muuta. Pakuks et mootoriga sõideti stardi tuuleaugust välja tuimalt lausa ööpäevi. Mõnel katamaraanil oli lisakanistreid pardal lausa mitme tonni jagu. Mootori tunde kusjuures ei kontrollita, dzentelmenide värk.
Hüpp, merekoer, kui kai peale sai käitus nagu eesel kui laeva poole tiriti. Ajas kõik neli jalga vastu. Minge te oma laevaga…