Tagasi Sitsiilias, läänenukas. Oli sisukas volbriöö. Tuline 174nm ära 24 tunniga, midagi rekordilist – 7.25kn keskmiseks kiiruseks. Tuul andis endast viimase, lausa rohkem kui ilmateade kestust lubas, puhus 10-12ms veel ka kui sildusime ja tüüpiline, jäi siis ka kohe vakka. Puhus meie peale täiega tühjaks.
Sitsiilia nukas korra saime pealt 15ms aga üldiselt jäi 10-13ms vahele. Korra tahtis laine tagant kokpitti külla tulla ja mõned lainega ahtri ära kandmised.
Akud ei kesta üldse eriti, ilmselt see mis kestab on mootori aku kuniks relee selle tagant lahutab. Neli korda laadisime ja loll on see et laadimine pidurdab. Lahtine propp pöörleb aeglasemalt kui laev minna annab, ca 1kn kaob käest.
Time out, Veiko kustus peale pannkoogitegu ära. Tal viimane pilt oli et nõud peseme hiljem, järgmine kus nõud juba puhtad.
Välja magatud, Trapani üle vaadatud ja tunnistatud sitsiilia keskmisest etemaks. Aperol spritz on ka üle keskmise ja granaatõuna mahla tehakse, kuigi petetakse jää hunnikuga seal sees. Turiste kondab ringi ja midagi liivalaadset on rannas täitsa olemas – ka üle keskmise sitsiilia kohta.
Sadam jällegi kohaliku koloriidiga kuhu prill laud tuleb ise välja saagida ja dusiruumidest isegi üks töötab. Sadama manageer on üks tüdruk ja tõlk on saatjaks kaasas. Kajakad on karjas katustel – puhkepäev ja kalalaevad jätavad nad nälga.
Siitkandist peaks nüüd kala saama. Kirjade järgi tuna tuleb mais atlandilt siia läänenukka ja raniku lahtedesse kudema. Siin on tõsine kalalevastik ja tonnarad. Ehk siis kalade hordid peaks olema juba üles rivistatud, täna kell kukkus. Homme landi vette laseme siis enam muud ei söö kui tuna ette ja taha. Seniks pole isegi poes/restodes tunat olnud – ainult dorada ja seabass ja molluskid ja hulkjalgsed.
Kõrgrõhkond on nüüd käes ja näis kust see tuul purjetamiseks nüüd tuleb. Gennakeri ilmad. Küike head korrga ei saa. Aga soe mis soe, laev on kuivavaid kaltse täis.
Akusid siit linnast saada erilist lootust ei ole.
Tiidu erisoovina tänahommikusest sildumisest. Tuul puhus 10-12ms ja vihma kallas. VHF keegi ei vastanud ei ch74 ega ch16 nagu raamatus ega suur ekommertssadama VTS ch10., Tiirutasime taar tiiru ja leidsime lõpuks et kuradile, kaua me liguneme ja läheme vaat siia kaisse küljega. Tuli ka padajänn aitama. Esimese hooga proovisime viisakalt ja otsi kinni ei saanud, moment ja lükkas tuul vööri lahti, tagaots kinni ei saanud ja uuele ringile. Padajänn hüppab ja kargab kaldal ja õpetab. Et ära sõida sinna ja keera sinna jne. Jaburalt. Teine ring läks rohkem jõuga kaisse ja propp imes laeva kenasti kinni. Otsad maale ja no siis läks tantsuks. Kahreksat tonni ei hoia selle tuulega käsitsi aga miski sihuke üritus justnimelt toimus, padajäänniga eesotsas. Tiit üritas otsa kinni panna ja padajänn äigas põlvega. Jne. No lõpuks ikka saime. Padajänn oli sadama valvur.
Ja see on meie vabaõhu dushi ruum (mina peldikut ei suutnudki leida)
Kassid on seltsiks kui duchi all suudad käia (hommikul enam sooja veet ei olnud)
ja hommikune kalaturg kui laevad merel tulevad
Nüüd kaheks päevaks Palermosse Si.Ti Mar kohe vanalinnas bookitud