Tirana, Albania

Agendil on suhtlemisvaegus helistab ja käis siin uurimas kas me oleme ikka happy. Näis mis see maksab. Ta on Lätis töötanud, miinus 20 kraadiga ja tal sellest sügavad mälestused. Siin talvel ei kuku alla 15 kraadi ja kütet naljalt sisse ei lülitata.

Pealinna päev. Bussidega sinna ja tagasi. Eile 12700 sammu täna 21100. Käisime kõik turismiinfo ja OpernAI soovitatud turistikad läbi.

Ummikute linn, ringteid pole ehitatud, autosid palju. Tipptundi polegi vaja, kogu aeg on ummik. Valgusfooridel on miilits lisaks kes tuututab ja vehib mõttetult.

Muidu täisa okei, kesklinnas ilusaid uusi maju ja ehitatakse muudkui juurde. Jaapani park ja järv. Saime ka vanasse mosheesse sisse vaadata.

Turisti tunneb ära juba silmapiirilt – lühikesed püksid või seelik. Heledamad riided nahast rääkimata. Enamik siin on misiganes mustas, neidised nabapluuside ja teksadega – ilmselt kohustuslik koolivorm.

Mõnel juhul, näoplaanilt ja maalingutelt võiks arvata et kodanik on saagijahil kohale lennanud transnistriast, igatahes tekib küsimusi.

Linnaliini bussile saab hääletada, jääb seisma ja võtab peale. Linnade vahel pileteid pole aga igal pool on piletimüüja peal.  Bussijaam on lihsalt lage plats hirmsa sagimisega.

Huvitaval kombel keelebarjääri pole tekkinud. Kes kuidas aga üldiselt inglise keel mõikab. Tõnu muidugi küsib küsimusi et mis ja kus. Üldiselt on vastus null.

Usuvärk on salliv, kirikud kõrvuti. Palju moslemeid kasvõi selle järgi arvata et istutakse kohvkutes ja kohv-veepudel on maiustuseks nina ees.

Kommunismiaegseid jamasid nüüd eksponeeritakse, betoonpunkreid ehitati kümneid tuhandeid ja muud tobedust, nüüd on mida näidata.

Suure juhi ja õpetaja tütar oli arhidekt ja tegi midagi mida rahvas hakkas mauseoleumiks kutsuma. Äkki lootsidki midagi taolist tekitada. Sai aga konverentsikeskuseks, NATO staabiks ja nüüd moodsa kunsti keskus. Avati renoveerituna uuesti eelmine aasta, päris äge.

Laeva tranponder oli hukas, Inglismaal oli antenni splitter paigaldatud valesti – drenaaz töötas tagurpidi, oli vett täis jooknud. Sellest need AIS’ga seotud kummastused. Ime et üldse toimis. Nüüd ajutine lahendus, AIS jälle täisfunktsionaalne mitte lühidistantsil töötav.

Ilmateadet tehti leebemaks, ilmselt saame homme lõuna paiku mimena. Tagant või bakstaagi tuul, võiks olla kena purjetusilm. 10 okt hommikul katsume olla Dubrovnikus ja möllime EU’sse jälle sisse.