jahist endast
Jeanneau (Benetteau Groupe) on maailma suurim tootja, jahte toodetakse 1964 aastast, enamasti Prantsusmaal. Aga siia gruppi kuulub ka näiteks Poola Ostroda Yachts.
Näitustel ringi käies jäi silma ka Hanse ja ülejäänute kohta võiks märkusi teha. On muidugi väga kalleid ka.
Siiski pole parata – suured tootjad suudavad projekteerimisse ja vormide täpseks ajamisse investeerida enam, kolmemõõtmeline modelleerimine koos robotiseeritud tootmisega muudab ühel hetkel kvaliteeti oluliselt. Kere on sirgem ja detailid on täpsed.
Lisaks Jeanneau kasutab deki tegemisel kihtide vahele lamineerimist. Kajutite sisustusmaterjalid, isegi gelcoat, rääkimata montaazi kvaliteedist on ka tootjate lõikes väga kõikuv. Ühesõnaga Jeanneau eristub positiivselt, lisaks kokpit on tehtud väga mugav, mast ja taglas kvaliteetne.
Sun Odyssey 32
disainer Philippe Briand
B kategooria avamerejaht
aastast 2005
Ehk siis 10 meetrit pikk 3.3 meetrit lai ja 4.5 tonni, sellest kiil kaalub kolmandiku. Süvis 1.5 meetrit.
Paras suurus Läänemerele, lisanduv meeter ei muudaks suurt midagi peale kaimaksu.
Magamiskohti on kuus, kaks kajutit, salong, köök eraldatud, dushiruum. Tegelikult lastega mahub magama rohkem ja salongi ka kolm täiskasvanut. Kajut on laeva pikkuse kohta väga õnnestunud paigutusega.
Kajutis on Webasto õhkküte, surve all veevärk ja soe vesi, külmkapp. Soojaveeboiler käib nii kaldavoolust kui mootori jahutusveega. 170 liitrit vett vööri paagis.
Isebalanseeruv praeahjuga gaasipliit. Taga ujumisplatvormil mageveedush. Klaasuks ja luugid lasevad ruumi suuremana mõjuda
Purjepinda 52 m2, lisaks gennaker 62 m2
Mast on merepinnast umbes 14 meetrit, taglas on nn. ‘cruiser’le iseloomulik, kokpit on tehtud vabaks, poomi pinguti on kajuti lael ja tagastaakide pinguteid ei ole.
Nipet näpet veel, muidu kerekuju on praktiliselt sama mis võistlusjahil Sun Fast 32. Kui midagi norida siis kiil võiks ka SU32’l vähe sügavam olla.
Vallid on üsna käepäraselt kokpitti toodud. Harkeni vintsid, ega käsitsi nende purjedega suurt teha olegi. Rool on balanseeritud, tundlik, jõudu ei vaja. Hästi juhitav ka suures kreenis ja kiirustel. See nüüd juba ära proovitud.
Kuna propeller on tüüri läheduses siis mootoriga sõites manööverdab väga hästi.
Mootor on jaapani päritolu ja Euroopas laialt levinud Yanmari kahesilindriline merediisel. Eraldi aku käivituseks. Töötunde 20, nii et praktiliselt sisse sõitmata ja uus. Uurisime kuidas seda vändaga käima lüüa ja kustkohast see ikkagi käib ja meid vaadati nagu sündinud lolle. Selle 20hj lubab pikalt lasta umbes 6 sõlmega. Nafta varu 75 liitrit, kulu umbes 2 liitrit tunnis. 55A Hitachi generaator.
Jahil on elektrililine ankruvints, miski hulk ketti ja Danforth ankur. Lisaks saatsime ühe Bruce ankru ja 50 meetrise lindi pooli.